Bytte..

Publicerad 2012-04-17 23:03:11 i Barcelona 2012,

rum idag.. Är så gott som ensam(utom städerskan, hur snobbigt låter inte det, haha) i lägenheten till tidigast 26e mars. Enormt skönt. Därför passade jag på att byta rum. 

Tidigare var det nämligen så att jag hade bara det näst bästa rummet. Nu har jag det överlägset bästa.

Skillnader:
- Förra rummet var hälften så stort som detta. Detta rummet är stort som ett normalt vardagsrum.
- Här har jag två garderober istället för en
- Jag har två eluttag istället för ett(nog för att jag har skarvdosa men det är ändå segt att behöva ha exakt allt på samma ställe i rummet då vi pratar att ladda mobilen, lampa, dator, hårdisk till dator, ladda rakapparat och element). Istället kan jag nu dela upp detta på två ställen.
- Jag har ett fönster. Visst, jag hade ett fönster i förra rummet men det fönstret gick inte ut utan var mer bara ett "vädringshål" som ledde till grannarnas fönster mitt emot. Ungefär som en brunn. Trillar man ut så leder det ingenstans, bara ett hål mitt i fasaden kan man säga. Man är körd vid fall.
- Jag får solljus in i rummet med mitt nya fönster. I gamla rummet var det inte ljust om man inte hade lampa på, även dagtid. Här är det ljust på dagen!
- Jag har en mindre irriterande granne ovanför mig. Samma granne men jag slipper sova under hans tv som han gillar att se på hela nätterna då golvet/taket är tunnt som en ny macbook.
- Jag har här inget rum vägg i vägg. Detta är "sovrum 4", förut bodde jag i "sovrum 2" som var vägg i vägg med "sovrum 3" vilket innebar att när någon bodde i "sovrum 3" så hörde man varandra ganska tydligt då väggarna är tunna på samma sätt som att en iphoneladdarsladd är kort.
- Jag har överhuvudtaget mer yta att lägga saker på!
- Rummet är finare.
- Rummet är längre bort från ytterdörren vilket innebär att man enklare kan ignorera folk som ringer på dörren och ringer på porten samt att man slipper höra folk komma och gå.

Nackdelar:
- I utsikten så ser man en skolgård, dvs från klockan 9 på morgonen varje vardag så skriker ungarna halsen av sig och det hörs hit in då fönstrena inte mer ljudisolerande än en handduk.
- Min iPhone kan inte laddas samtidigt som jag ligger i sängen och använder den utan att jag får nackspärr.
- Rummet är så pass stort att nu medan det fortfarande inte är jättevarmt ute så blir det ganska kallt utan elementet på maxeffekt.

Det som återstår att se är om det är någon skillnad på soverfarenheten här mot gamla rummet. Om jag sover bättre eller sämre. Kan göra hela skillnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela