Aha!

Publicerad 2012-02-19 16:05:56 i Barcelona 2012,

Min flatmate Mariana sitter och pratar med sin mamma och styvpappa på skype, jag lyssnar på konversationen och inser att jag faktiskt förstår vad hennes styvfarsa säger för att han pratar så tydligt medan hennes mamma är riktigt svår att förstå.

Jag blir sjukt nöjd och tänker "fan vad nice, jag börjar lära mig portugisiska rätt bra nu!".

Lite senare tar jag upp det till Mariana och säger: "Jag förstod faktiskt vad din styvfarsa sa, det måste betyda att jag äntligen börjar förstå lite portugisiska?" varpå Mariana svarar "Jaså! Kanske kan vara för att han pratar spanska och inte portugisiska!"

Ja, normalt hör jag skillnad på spanska och portugisiska men jag tog som för givet att det var portugisiska x2 på andra sidan världen.


Doh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela