Dålig start på dagen

Publicerad 2012-02-27 08:27:57 i Barcelona 2012,

Det finns vissa sätt som är mer irriterande att andra när det gäller att vakna. I fredags vaknade jag av att min brasilanska roomies iPad låg i vardagsrummet. Där hade hon såklart en väckarklocka också och den lät som ett jävla brandlarm. Det var sjukt vad högt den lät. Dessutom så sov hon borta den natten så den låg i vardagsrummet och verkligen SKREK efter uppmärksamhet. Vi förstod inte att det var här i lägenheten utan jag trodde det var brandvarnaren i lägenheten ovanför. När den hade tjutit i 30 jävla minuter så kan jag inte ligga kvar i sängen längre utan då är jag på så dåligt humör att jag går upp för att gå på toaletten och ser då att det är i vårat vardagsrum den ligger. Då var jag inte glad.

Den här morgonen var det inte möjligt eftersom jag såg henne ta med sin iPad. Men ändå vaknar jag av något högt skrikande ljud som tjuter och låter som en väckarklocka. Jag tar för givet att det är grannen(väldigt lyhört mellan våningarna) och åter igen samma procedur. Ligger i sängen 30 minuter innan jag tillslut bestämmer mig för att, trots enormt dåligt humör, kliva upp. Jag märker då att ljudet blir högre när jag går ut ur rummet och hittar tillslut en till synes avstängd 10kronorsmobil som brasilianarna har lämnat kvar efter sig - som dessutom har alarm varje måndag till fredag.


Mitt löfte är att den där telefonen aldrig kommer ringa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela