En annan kulturkrock

Publicerad 2012-02-07 23:22:20 i Barcelona 2012,

Brassarna lagar mat åt mig hela tiden. Riktigt bra mat också. Jag får försöka övertala dem att hjälpa till men får varken diska, städa eller något, som kille släpps man knappt in i köket här när de är hemma. Idag diskade jag massor "behind their back".

Senare kom dem fram till mig och sa på en blandning av spanska och engelska:
-"Viktor, vi har en fråga till dig... Kan du laga mat?"
Jag svarade ja och att jag gärna vill hjälpa till, att jag tycker det är lite orättvist att det är de två som gör maten hela tiden. Dem såg mest chockade ut, förklarade att killar inte kan eller ska laga mat / städa i brasilien så de låter mig fortfarande inte hjälpa till.

Jag klagar inte. Snarare motsatsen. Nu har jag ju försökt åtminstone, det alternativ som återstår är helt enkelt att njuta av det! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela