Intressant kväll

Publicerad 2012-02-25 12:50:17 i Barcelona 2012,

Spenderade gårdagen genom att äta en buffe som förrutom "vanlig" asiatisk mat hade allt från sushibuffe, sniglar av olila sorter, bläckfisksugproppar, orm och gud vet vad.. Vi var fyra personer - jag, en till svensk, en tysk och en bellman.. Hehe.. Nä men, en iran/amerikan också. Åldersskillnaden gjorde kulturkrocken lite extra stor då amerikanen var 49, svensken 33 och tysken 24.

Efter gick vi på en bar och snackade, men efter min sjukdom förra helgen är inte min mage lika van vid mat som förut - dvs jag på en buffe är kaos. Jag är seriöst fortfarande mätt och då åt jag ändå knappt hälften av vad jag brukar.

Sen strosade vi runt och tittade på folk på Raval. Allt från alla prostituerade som klängde på varje person som gick förbi till alla tusentals utlänningar som går runt med sexpack öl och säljer som dock egentligen bara är en täckmantel för dess drogförsäljning.

Tyvärr, inte helt oväntat, avslutade vi kvällen på polisstationen. Anledningen var att två killar till synes från ett arabland mer eller mindre hoppade på tysken och stal hans plånbok med alla pengar, kort samt hans enda id-handling. Så eftet att sökt killarna ett tag, sökt på marken i närheten ett bra tag ifall tjyvarna slängde plånboken efter de tog kontanterna gick vi till polisstationen för att rapportera så de kunde ringa tysken ifall någon hittar. Klockan 4.30 var vi äntligen klara.

Intressant kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela