Köket översvämmat...

Publicerad 2012-03-28 18:28:02 i Barcelona 2012,

...igen.......

Less!

Denna gången var det troligtvis tvättmaskinen. Den stod på och körde en tvätt i en timme i normalt tempo när det helt plötsligt smäller till och allt vatten forsar ut på golvet, rinner ut över köket, forsar ut i vardagsrummet och där står jag och det första jag tänker är bara "inte nu igen". Denna gång var det i alla fall rent vatten, förra gången var det diskvatten från sinken i köket. Jag ropade dit schweizarna och det tog oss 30 minuter att tillsammans svabba upp allt vatten. Vi ringde skolan och sa att vi var trött på det så nu är "el directór" på väg hit.

Häromveckan så hände samma sak, med skillnaden att allt vatten stannade i tvättmaskinen. Den släppte inte ut något. Så när jag lyft ut kläderna var det 6 liter vatten kvar. Då vi inte har så bra prylar för detta så stod jag med en kaffekopp och böjde mig ner, tog en kopp, hällde i sinken tills allt var borta. Tog 30 minuter även det.

Man kommer uppskatta alla småsaker när man kommer hem känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela