12:1

Publicerad 2013-07-10 04:03:20 i Peru 2013,

All right. Klockan är 20.30. Har just varit i San Isidro med Israel. Följde med honom då han skulle fixa något med ett universitet där. Sen tog vi en liten rundtur och käkade sen tillbaka hit. Han bjöd mig efter maten på en sorts pekannöt doppad i massa choklad, mjölk, kola och grejer. Han menade att den var en typisk peruviansk nötgodis. Smakade oväntat bra. 
 
Innan det har jag jobbat och är färdig nu inför min minisemester. 09.00 går taxin från mitt hostel. Betalar bara 40 soles(100kr) för att åka 30 minuter till flygplatsen. Kan jämföras med de 70soles jag betalade för att åka till Lima. Tänkte försöka uppdatera mer imorgon då stället jag ska till ska vara ganska fint.
 
På bilden ovan är en bild på det hostel jag bor på.
Det var sol här idag. Men var ändå mulet. Disig stad. 
 
Nedan är min tvårätterslunch idag. Kostade 8 soles(20kr). Bild 1 är tequeños som är bröd med ost i med en chiliguacamole som sås.
 
Efter det kom en inte allt för fancy rätt. Burgare med ris(som vanligt) och potatisklyftor. 
 
 
Till det dricker man ett ljummet typ te(nedan). Bara burgaren som inte är typisk Peru men idag var jag sugen på omväxling. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela