13:3

Publicerad 2013-07-10 23:17:58 i Peru 2013,

Landningen på Cusco flygplats kan ha varit en av de mer obehagliga saker jag varit med om. Flög mellan berg(som på film) och till sist svängde planet ett helt varv medan det lutade i sidled 75 grader. Folk bredvid mig grät. När vi väl landade på bergsplätten som kallas landningsbana och jag kunde sluta hålla andan och resa på mig så skakade mina ben när jag gick i början. Riktigt obehagligt. 
 
Kom till mitt hostel vid 14. Jäkligt fint. Trivs redan bra. Gick ut och åt lunch. Fick 4 rätter för motsvarande 24kr. Rostad majs med ost, köttsoppa, tallarin con pollo(spaghetti, en sorts tomatsås, kyckling) och något som smakade som gröt till efterrätt. Sen köpte jag entrebiljett till Machu Picchu. Fick studentrabatt, halva priset. Väldigt skönt! 
 
Fick huvudvärk, förmodligen höjdsjuka. Går nog över snart. Kan också vara att jag är ovan vid solen. 27 grader varmt och stark sol då jag är så högt upp. Sen sjunker det till 0 grader under natten. Ska läsa lite och kanske ta en powernap, sen ut och utforska Cusco mer. Klockan är ändå bara 16.00.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela