28:1

Publicerad 2013-07-25 22:13:31 i Peru 2013,

På lunchen gick jag och Israel till en "cevicheria". Det är ett ställe där dom serverar ceviche. En av de mest peruvianska rätterna som finns. Det är en kall fiskrätt med ofta vit fisk som marineras i lime eller gröncitron och kryddas med koriander, rödlök, salt och glutamay. Jag, på grund av fiskallergi, beställde inte ceviche utan smakade av Israel istället. Det var verkligen riktigt gott och till min stora förvåning kände jag inte av allergi heller.

Själv beställde jag arroz chaufa con mariscos. Fick olika typer av bläckfisk, jätteräkor och en stor snäcka med gojs i. Det smakade helt okej faktiskt! Aldrig ätit det tidigare.

Så besällde Israel in Yuca som vi delade på efter. En sorts friterad potatisliknande mat. Den doppade vi i limemarinaden som var kvar från cevichen. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela