31:1

Publicerad 2013-07-28 17:17:17 i Peru 2013,

Intressant dag igår. Först åkte jag och Israel till ett ställe där man kunde se ett rikt och fattigt område gränsa till varandra. Enorma kontraster. Tog 50 minuter med "metropolitano"(de snabba bussarna som går på spår eller vad man ska säga). Sen åkte vi in till centrum där vi skulle äta. Hamnade mitt i protester och sånt. Ett tusental poliser där. När vi satt på restaurangen passerade protesterna och tårgas spred sig in. Restaurangen låstes när allt kom nära så vi var inlåsta och säkra men tårgas kunde ändå sippra in. Men det gick över på några minuter.

Sen när allt lugnade ner sig gick vi till katakomberna. Det var ett museum i en kyrka med massa gamla människoben och sånt. Och en vacker kyrka. Blev mer eller mindre eskorterade dit av polis. Alla gator var avstängda så endast turister fick använda dom så var ganska tomt på gatorna med mängder av poliser. Katakomberna var intressanta.

Sen tog vi en kaffe och väntade på mörkret. Planen var att gå och se fontänerna. 15 gigantiska upplysta fontäner där dom har events av olika slag. Var häftigt.

Vi åkte tillbaka till Miraflores där jag mötte mina gamla rumskompisar. En kille från Holland, en från Australien och en från Israel. Vi gick ut och käkade först och sen till en bar där vi tog en öl. Efter det åkte vi till en gigantisk bar i Barrancos. Hängde där någon timme innan vi återvände till vårat hostel för välförtjänt sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela