9:2

Publicerad 2013-07-07 06:48:16 i Peru 2013,

Gjorde nyss en tabbe. Klädde av mig och gjorde mig redo för att sova. Tog fram morgondagens kläder. Stängde slåpet och låste det.

Man förvarar sina grejer i skåp i sitt rum. Till skåpet har man hänglås. Mitt hänglås har tre nycklar. En nyckel la jag i min plånbok. En ligger bara i skåpet och skräpar. Den tredje la jag i byxans innerficka ifall jag skulle råka lägga plånkan i skåpet så allt råkar bli inlåst utan reservnyckel om jag är trött någon dag.

Idag var en sån dag. Råkade lägga in mina byxor i skåpet. Brukar alltid ha dom bredvid sängen. Men idag in i skåpet. I byxorna låg plånboken. Sen låste jag skåpet. Den som följt med texten förstår nu att alla nycklar är på insidan av det låsta skåpet och all Viktor är på utsidan av det låsta skåpet.

Jag funderar en stund. Kollar om man kan öppna upp det med lite lätt våld. Eller om man kan gå in i skåpet genom granskåp. Båda misslyckas. Funderar på att dyrka låset. Hittar inget att dyrka med. Kollar på hur låset är byggt och det är stjärnmejsel på ena sidan och våld på andra. Har ingen stjärnmejsel så tar en kniv och skruvar upp skruven och sen med hjälp av Jonas från Belgien bryter vi upp överdelen. Öppnar skåpet. Tar ut nyckeln. Böjer tillbaka låset. Skruvar tillbaka skruven. Låser igen. Tar nu den tredje nyckeln som legat i skåpet och skräpat och lägger den under sulan i min sko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela