Lördag 9:1

Publicerad 2013-07-06 23:16:00 i Peru 2013,

Idag känner jag mig friskare. Skönt.
 
Vad har hänt idag då? Jo, Viktor har varit ledig. Har varit på en del upptäckspromenader. Hittade en marknad som jag köpte en tröja, mössa och halsduk(de två sista inför min resa till Cusco på onsdag). Hon som hjälpte mig kallade mig viting och tyckte att pga min vita hudfärg så fanns det vissa färger jag skulle ha. Lyssnade på hennes råd. Jag är nog dålig på att pruta dock. Hon jag köpte tröjan av nappade direkt på den summa jag prutade ner det till. Mössan och halsduken kunde jag förmodligen prutat mer men jag orkade inte. Fick både mössa, halsduk och tjocktröja i alpackatyg och vad som känns som bra kvalitet för 200kr. 
 
För de som inte vet så är Cusco en stad på 3400 meter över havet och ligger i bergskedjan Anderna. På sina ställen 4000 meter. Den staden är i Perus konstitution skriven som Perus historiska huvudstad och är av UNESCO utpekad som World Heritage Site. Från början kommer Inca-befolkningen därifrån. Sen ska jag därifrån ta en dag i Machu Pichu. Blir i Cuscu+Machu Pichu onsdag till söndag. Lite smått nervös över flygturen dit(flyger dit istället för buss 22 timmar för att hinna vara där längre) då deras flygplats tydligen är känd som svår att landa på. Också smått orolig för höjdsjukan jag kommer få.
 
Annars så har jag käkat på La Lucheria. Tog mig en macka med någon sorts biff-kött med väldigt speciell kryddning, avokado och ost. Efter det knallade jag på chokladmuseum. 
 
Vad sker ikväll då? Ingen aning! Varit en lång dag så ska ta det lugnt en stund nu innan kvällen. Klockan är ändå bara 16.00.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela