Jösses

Publicerad 2013-06-28 08:58:01 i Peru 2013,

Framme i Lima. Det har inte varit helt utan utmaningar. Först är planet 1h sent. Sen när jag landar så är det kö till "migration" där man ska visa massa papper. Den kön tar två timmar. Väl genom där ska jag hämta väskan. Min väska saknas. Det tar ytterligare en och en halv timme att få göra en rapport på att den är borta. Sen 30 minuters kö för att komma genom tullen.

Jag går ut och ska leta en taxi. Har fått reda på att taxi ska kosta 60-70 soles och en av de som ser seriösast ut säger 50 soles. Jag frågar om han tar kort och det gör han. Hoppar i hans taxi. Han åker väldigt mycket genvägar genom slum och får ett par gånger känslan att jag förmodligen snart blir informerad att det är en kidnappning. Jag tänker nu att jag ska ställa mycket frågor om området så att han inte bara kan byta väg. Ställer frågor om områdena och vägen till Miraflores. Tillslut kommer vi fram till Miraflores, där jag ska sova. Jag tänker betala - han tar inte kort trots allt. Då får vi åka runt i Miraflores 30 minuter till för att hitta en bankomat.

Nu är jag äntligen på sovplatsen. Klockan är 01.51 lokal tid(+7 för att få fram svensk tid). Detta innebär att det nu är exakt 48 timmar sedan jag åkte hemifrån. Så från dörr till dörr tog resan två dygn. Måttligt sliten, har varit gladare men sjukt skönt att vara framme. Synd att där jag bor inte har värme. Och synd att resväskan är borta. Ska sova nu. Upptågen börjar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela