Peru imorgon

Publicerad 2013-06-25 23:19:18 i Peru 2013,

Nu börjar det bli dags. 09.55 går första planet. 
 
Så jag är framme 21:15 på torsdag, lokal tid vilket är 7 timmar efter svensk tid. Svensk tid är jag framme på Limas flygplats kring 04 på fredag morgon. Och åker hemifrån 9.00 imorgon(onsdag). Tänkte försöka uppdatera här timme för timme(kanske några timmar efter då jag flyger) så jag har något att sysselsätta mig med. Sen får vi väl se hur min tillgång till internet är. 
 
Väl framme kommer jag möta upp en kille som heter Israel. Ska bo på hotell första natten, sen ska vi fixa gå runt och skaka hand med folk dagen efter och fixa boende i en månad, krävdes att man gjorde det på plats. Förmodligen ska jag fixa ett lokalt nummer också, så jag slipper bränna pengar på mitt svenska nummer. 
 
Sen är planen för fredag att åka till kontoret där jag ska jobba och hälsa på folket och se lite vad jag ska göra, gå/åka på en rundtur i Lima med Israel som ska visa mig staden. Därefter är planerna osäkra. För helgen åtminstone. Sen ska jag ju jobba där. Har ett så kallat payed internship på ett företag. Det är från början svenskstartat och tar på sig projekt av andra företag. Ska skriva rapporter, gå bankärenden och hjälpa deras grafiska designer. Sen får vi väl se vad jag egentligen kommer göra. 
 
Så, detta är preliminära planen. Har laddat upp inför flygresan med sista halvan av bok 5 i Game of Thrones-serien och "The Name of the Wind" av Patrick Rothfuss. Har 40-något timmar resande att se fram emot. Så nu sova i min säng en sista gång innan avresan. Återvänder till Sverige den andra augusti, så tills dess tänkte jag försöka hålla denna bloggen vid liv så gott jag kan. Kanske blir tunnt de första dagarna, men efter det så! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela