Söndag 3:1

Publicerad 2013-06-30 15:32:05 i Peru 2013,

Skrev om jordbävning igår. Inatt var det en. Vaknade och tänkte först att nu kör någon stor lastbil förbi på gatan. Sen började det skaka mer och mer tills hela huset kändes som att det svajade och det lät högt. Sover i överslafen på en våningssäng, trodde att sängen skulle välta. Tog cirka 30 sekunder innan det lugnade ner sig igen.
 
Googlade på det och det var två jordbävningar i Peru inatt. En som uppmätte 4.7 på richterskalan som hade sitt centrum 26mil söderut och en som var 5.0 på richterskalan som hade centum 100 mil söderut. Det kan jämföras med att den största jordbävningen Sverige har haft de 10 senaste åren(förmodligen längre) låg på 4.3. Resten av de svenska bävningarna brukar ligga på runt 2. 
 
Mannen på sängen under min snarkar något så jävulst. Han heter Chad och är 70 bast och har cyklat jorden runt 2 varv. Just nu är han på en cykeltur från Kanada till Argentina och tillbaka. Han är en riktig karaktär. 
 
I övrigt delar jag rum med en trevlig kille från Skottland och ett sällskap på tre från California. 
 
Sov helt okej första natten trots jordbävning söderut, jordbävnig av snarkande strax under min säng samt det sjukaste oljudet från barer, trafik och klubbar vägg i vägg. 
 
Men jag skulle vilja påstå att om min comfort zone är här: 0 så är jag just nu en bra utanför den. Typ här borta: x. Men kommer bli än bättre snart med mindre rum. Annars väldigt trevligt hostel! Känner mig lugn i alla fall.
 
Bävningarna är de två prickarna i orange. Jag är vid den gula pricken. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela