Dag 31. Mindo Cloud Forest.

Publicerad 2015-08-06 04:22:37 i Colombia/Ecuador 2015,

Väldigt tidig morgon eftersom vi skulle äta frukost klockan sju med Alivio (tror han hette så) som skulle guida oss. Frukosten var bra och vyn bättre.

Efter frukosten åkte vi till Mindo (en bussresa på två timmar) och deras Cloud Forest, vilket nästan är som en regnskog fast 1000 meter över havet. Skillnaden är ungefär att den är lite svalare och lite torrare än regnskog.

Vi började dagen med att åka 10 stycken ziplines på sammanlagt 3.5 km högt över marken. Det var roligt.

Nedan: Jag

Nedan: Linda

Nedan: Anna

Nedan: Sofie

Nedan: jag provar Butterfly (uppochned) med hjälp av en guide

Efter detta tog vi en linbana för att sen ta djungelpromenad till ett vattenfall, även här schysta vyer.

Bild: jag och Linda på linbanan

Bild: Från promenaden

Efter djungeln blev det besök på en fjärilfarm.

Efter detta käkade vi lunch och började åka bilen tillbaka till Quito från Mindo. Halvvägs stannade vi för en kaffe på Los Armadillos café där vi fick se kolibrier i mängder.

Svårt att fånga dem på bild, men var ungefär 30-40 kollibrier som surrade runt, kände hur vingarna vibrerade bredvid öronen och det lät som gigantiska humlor. Riktigt häftigt.

Efter det stannade vi och kollade på ett monument som pekar ut precis var ekvatorn går. Försökte få med den på bild bakom oss. Det är fyrkanten med en "boll" ovanpå som är monumentet.

Efter att ha släppts av utanför CarpeDMs kontor och vinkat adjö till vår helt fantastiska guide knallar vi tillbaka till vårt hostel som ligger fem gator bort. Väl hemma började vi planera våra kommande dagar kvar på resan. Kommer åka nattbuss imorgon till Canoa (Ecuadors kust) där vi stannar ett par dagar. Därefter vidare söderut, längs kusten.

På bilden är vi blå prick (Quito) och röd prick är Canoa.

Överlag en riktigt bra dag!