Dag 34. Canoa dag 2.

Publicerad 2015-08-09 03:47:12 i Colombia/Ecuador 2015,

Idag har vi intagit viloläge. Käkat fin frukost, halvers lunch och fin middag. Middagen var corvina con salsa de mariscos, vilket är havsgös med ris och skaldjurssås. Dessa skaldjur var räkor (stora och små), ostron, bläckfisk och alla möjliga märkliga sjödjur.

Innan middagen försökte vi lösa Annas nageltrång (eller något liknande) och bästa sättet (sa personalen på vårt hostel) var att göra det på en nagelsalo g. Detta eftersom det inte var en långt gången infektion. Sagt och gjort så gick vi dit och nagelsalongspersonalen både fixade nageltrånget (tror vi) och gav henne en full pedikyr inklusive nagellack för $5. Jag bestämde mig för att göra samma (förutom nagellacket) eftersom fötterna tagit en del stryk av att nästan endast ha traskat i flipflops i över en månad. Dessutom såg det ganska roligt ut. Det visade sig göra rätt ont, men är nöjd i efterhand. Fötterna ser hemskt välmående ut.

Inte mycket mer att säga om dagen mer än att jag känner mig väldigt utvilad. 

Nedan är bilder på hostelets vänliga hundar samt några bilder från dagen. 







Notera att på näst sista bilden irrar en polisbil runt på stranden. Notera också att ben + hund är Lindas ben medan ben + bok är Sofies ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela