Dag 38. Montañita.

Publicerad 2015-08-13 04:25:41 i Colombia/Ecuador 2015,

Idag var en ganska lugn dag. Planen var att åka till Playa Los Frailes och sola/bada. Vädret blev rätt dåligt dock. Varmt, men mulet. Vi provade stranden en stund i alla fall innan vi tog en taxi till Montañita. 

Här är några till bilder från Puerto Lopez under morgonen. Bilen högst upp vattnar vägen så det inte ska bli lika dammigt eftersom det är torrperiod.




Väldigt praktiskt att resa fyra personer eftersom vi precis fyller en taxi. Taxipriset blev då samma som busspriset när vi delade på fyra, så vi slapp åka buss. Så istället för över en timmes resande tog det 30 minuter.

Väl framme checkade vi in vårt hostel. Det visade sig ägas av en Ecuadorian som bor i Sverige sex månader per år (Göteborg) och driver hemsidan/bolaget http://www.takeme2ecuador.se/ Även en Chilensk kvinna, som bott i Stockholm tre år, arbetar här. Med andra ord så uppskattas svenskar här.

Bild på hostelet. 

Bild från rummets balkong:

Bild från byn:


Min middag var Arroz com camarones (ris med räkor). Det roliga med denna maten var att de toppat maten med ketchup, vilket kanske inte är mitt förstaval. 

Imorgon säger ryktet i alla fall att det ska bli sol. I så fall ska vi (eller åtminstone jag?) surfa. Montañita ska vara den bästa platsen för surf i hela Ecuador, även för en glad amatör. Vi är här fyra nätter så förhoppningsvis hinner jag "surfa av mig". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela