Dag 22. Resdag, Palomino till Cartagena

Publicerad 2015-07-28 03:46:21 i Colombia/Ecuador 2015,

08.00 skulle vi bli upphämtade för att åka från Palomino till Santa Marta, en resa på ungefär 75 minuter. Chauffören var en och en halv timme sen så vi åkte först 09.30. Väl framme på Dreamer i Santa Marta där vi skulle åka vidare till Cartagena var alla bussar fulla fram till klockan 15. Vår räddare Diego ringde ett samtal och lyckades fixa oss på en minibuss som gick inom femton minuter. Tog väl fem-sex timmar innan vi var framme och hade checkat in på det nya hostelet El Genoves Hostal. Då var vi rätt hungriga eftersom vi inte kunnat äta lunch.

Här är utsikten från vårt nya hostel.

Här är en utsikt från utsikten från vårt nya hostel.

Middagen blev första bästa billiga restaurang, vilket var lyckat. God mat. Efter restaurangen blev det shopping av souvenirer innan vi la oss tidigt för dagen. 04.00 går nämligen bussen mot båten imorgon. Ska till Casa en el Agua.

Här bifogar jag en padda vi såg igår kväll som bonus.