Dag 25. Casa en el Agua del 3 samt resa till Cartagena

Publicerad 2015-07-31 06:46:52 i Colombia/Ecuador 2015,

Larmet ställdes på 09.00 för en tänkt sovmorgon. Ljuvligt. Blev dock rånad på sovmorgonen av att det 07.00 var för ljust och varmt. 

Frukosten var idag riktigt bra. Ett sorts friterat bröd med stekt ägg på insidan och någon sorts röra till det samt trädtomatsjuice (smakar inte som tomat) och kaffe. Efter frukosten var det sol och bad till klockan 15.00 då båten hem skulle gå.






Nedan är "lek i deras fisktank"


Haj i bilden under




Till lunch serverades det fisk och jag glömde säga till att jag inte kan äta fisk, så även jag blev serverad det. Har smakat fisk av gänget nästan varje dag eftersom det nästan bara äts vit fisk här så jag tänkte att "äh, jag provar äta, äter jag långsamt så märker jag allergin". Sagt och gjort, fisken blev uppäten och jag kände inget tecken på allergi alls. Allergin för vit fisk verkar ha avtagit de senaste åren och fungerar alltså nu rätt bra. Hade dock allergitabletterna nära just in case. Gott var det också!

Vi blev upphämtade prick 15.00 (vilket var lite oväntat att de höll tiden så bra). Vi köpte biljetter redan när vi åkte ut till Casa en el Agua men båten var nästan full. Vi fick klämma ihop oss och Anna fick sitta i mitt knä en timme. Två av de som skulle åka med fick inte plats, men hade inte heller köpt biljetter i förväg så de blev skjutsade i en liten båt av personalen på hostelet eftersom inga fler båtar gick idag. Halvvägs började det regna också och väl i hamn gick vår båt för djupt så vi fastnade på ett grund (dock i sand) där vi låg kanske tio minuter innan båtpersonalen lyckades få loss oss. 


Väl i hamn tog vi en cykeltaxi (eller rättare sagt tre) som tog 10 minuter till busstationen (ungefär 4000COP/13 kr per person) varifrån vi skulle åka buss med Espresso Brasilia. Fick vänta en timme på bussen och den gick på 30000 (95 kr) för att åka två och en halv timme tillbaka till Cartagena. 

Väl framme på busstationen (bild ovan, fanns WiFi) tog vi en fyrtio minuters taxi till vårt hostel (20000COP/65 kr styck) och gick direkt efter till Frenchie där vi åt första dagen när vi kom till Cartagena. Idag blev det blandad middag men crepes med nutella och vaniljglass till efterrätt. Bernhard bjöd på denna lyxmiddag eftersom det är hans sista kväll med oss innan hans semester är slut. Väldigt uppskattat att bli bjuden på mat, men väldigt tråkigt att bli förlora Bernhard. 

PS: La upp dag 23 och 24 samtidigt som detta pga före detta internetbrist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela