Dag 9. Santa Marta

Publicerad 2015-07-15 06:01:44 i Colombia/Ecuador 2015,

Morgonen börjar rätt fridfullt. Frukostätning klockan 8, packningen fixade vi i princip kvällen innan så klockan 8.50 stod vi utanför vår entré och väntade på minibussen från Mar Sol som skulle hämta upp oss. Denna bild är från medan vi väntade.



42000 pesos kostade bussresan vilket var cirka 140 kronor. Tog 4 timmar ungefär innan vi blev avsläppta på vårt hostel, bekvämt och smidigt gick det. Nackdelen var att jag hade AC-stormen rakt i min nacke, därav min schysta utstyrsel.


Här är en bild från bussresan.

Väl framme på vårt nya hostel, Dreamers, har vi det väldigt mysigt. Enormt trevlig snubbe som checkar in oss som bland annat vägrar låta tjejerna bära sina svintunga väskor själva från receptionen till deras rum, så han tar alla tre och kämpar dem till vårat rum. 

Vi käkar lunch och middag i hostelets billiga men lyxiga italienska restaurang. Mellan det är det poolhäng och planering av veckan. Mer om det imorgon (vilket ser ut att bli en lugn dag med möjlighet för eftermiddagsflyboard). 
















Jag och Bernhard avslutade kvällen genom en biljard-killer-ball-turnering där vi båda kom tvåa. Bernhard näst först och jag näst sist. Bra prestation av båda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela